Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2014

ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΕΙΝΑΙ.... "ΤΟΥ ΧΕΡΙΟΥ ΜΟΥ"

Έτσι δε λέμε όταν κάνω κάποιον ό,τι θέλω;  Ε, κάνοντας κλικ εδώ
όλα τα τρίγωνα γίνονται του χεριού σας. Εσείς απλώς σέρνετε τις κορυφές και αυτό αλλάζει καθώς αλλάζουν οι γωνίες του  άνοιγμα και οι πλευρές του μήκος.
 Αρχικά, πατάτε   και στα δυο κυκλάκια που βρίσκονται στο πάνω μέρος της εφαρμογής κι έτσι έχετε το χαρακτηρισμό του τριγώνου και τον ορισμό κάθε φορά.

Μην ξεχάσετε το τεστάκι μας στα κεφ. 41-45 την Πέμπτη!

ΦΩΣ: ΦΕ3 ΦΩΣ ΚΑΙ ΣΚΙΕΣ

Το μάθημα σε παρουσίαση είναι εδώ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦ. 30: Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΡΑΓΚΟΥΣ

Δείτε σε παρουσίαση το κεφάλαιο 30 ΕΔΩ


Σάββατο, 29 Μαρτίου 2014

ΣΤΟ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

\Μια μοναδική  εκπαιδευτική επίσκεψη που συνοδεύτηκε και από ώρα χαλάρωσης καιμ παιχνιδιού στο κοντινό πάρκο της Καισαριανής. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου.





Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014

ΑΛΚΗ ΖΕΗ Το παραμύθι της ζωής της



Το ηλεκτρονικό περιοδικό για το βιβλίο Ο Αναγνώστης (www.oanagnostis.gr)
σε συνεργασία με το Megaron Plus και τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
παρουσιάζουν στον κύκλο εκδηλώσεων «Πρόσωπα της Λογοτεχνίας»
την «πρύτανη» της παιδικής λογοτεχνίας
ΑΛΚΗ ΖΕΗ.

Για το έργο της που αφορά τα παιδιά
θα μιλήσει η συγγραφέας Λίλα Κονομάρα,
ενώ για το έργο της που αφορά τους ενηλίκους
ο κριτικός λογοτεχνίας Βαγγέλης Χατζηβασιλείου.
Με την Άλκη Ζέη συνομιλεί
η κριτικός παιδικής λογοτεχνίας Μαρίζα Ντεκάστρο,
ενώ παρεμβαίνει ο παιδικός της φίλος, ποιητής Τίτος Πατρίκιος.
Αποσπάσματα από έργα της διαβάζουν
οι ηθοποιοί Ξένια Καλογεροπούλου και Σοφία Κόκκαλη.

Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2014, στις 7 μ.μ.,
στο Μέγαρο Μουσικής
(Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη).

Ελεύθερη είσοδος με δελτία προτεραιότητας.
Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 5:30 μ.μ.


Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά
από το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας & Τεχνολογίας webcast.grnet.gr

«Από τα μικρά μου χρόνια ως σήμερα, ας μην πω με ακρίβεια πόσα είναι γιατί θα τρομάξω κι εγώ η ίδια, έζησα έναν πόλεμο, δύο εμφύλιους πολέμους, δύο δικτατορίες και δύο προσφυγιές. Δεν τα έζησα σαν απλός παρατηρητής, αλλά παίρνοντας ενεργό μέρος κάθε φορά κι έτσι και να ήθελα δεν θα μπορούσε το συγγραφικό μου έργο να μην επηρεαστεί από τα γεγονότα  αυτά που συγκλόνισαν τον τόπο μας. Άθελά μου η ζωή μου μπλέχτηκε μέσα στην ιστορία κι έγινα κι εγώ ένα κομμάτι της. Το συγγραφικό μου λοιπόν έργο, θέλω δεν θέλω είναι γεμάτο ιστορία… Αν πέτυχα να κάνω τα παιδιά να την ακούσουν τουλάχιστον, το μέλλον θα δείξει».
Α.Ζ.


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΚΗ ΖΕΗ
Η Άλκη Ζέη γεννήθηκε στην Αθήνα. Παντρεύτηκε τον θεατρικό συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιώργο Σεβαστίκογλου, που πέθανε το 1991. Απέκτησαν δύο παιδιά. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στο Κινηματογραφικό Ινστιτούτο της Μόσχας, στο τμήμα σεναριογραφίας. Από το 1954 έως το 1964 ήταν πολιτική πρόσφυγας στη Σοβιετική Ένωση. Το 1964 επιστρέφει οικογενειακώς στην Ελλάδα, για να ξαναφύγουν πάλι όλοι μαζί με τον ερχομό της Χούντας το 1967, για το Παρίσι, απ’ όπου επιστρέφουν μετά τη δικτατορία. Από πολύ μικρή ασχολήθηκε με το γράψιμο. Στις πρώτες ακόμη τάξεις του Γυμνασίου άρχισε να γράφει κείμενα για το κουκλοθέατρο. Ένας από τους χαρακτήρες που δημιούργησε, ο Κλούβιος, έγινε κατοπινά ο ήρωας του γνωστού κουκλοθέατρου «Μπαρμπα-Μυτούσης», εμπνεύστρια του οποίου ήταν η Ελένη Θεοχάρη-Περάκη. Πρώτο της μυθιστόρημα είναι Το καπλάνι της βιτρίνας (1963), που το έχει εμπνευστεί από τα πρώτα παιδικά της χρόνια στη Σάμο και είναι σχεδόν αυτοβιογραφικό. Ακολουθεί μια σειρά μυθιστορημάτων για παιδιά, και το 1987 κυκλοφορεί το πρώτο της βιβλίο για μεγάλους Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα. Έχει τιμηθεί με πλήθος βραβείων, τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό, ενώ τα βιβλία της έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες. Το 2010 τιμήθηκε με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του έργου της. Το 2012 αναγορεύτηκε επίτιμη διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Κύπρου. Το 2013 κυκλοφόρησε το αυτοβιογραφικό της βιβλίο Με μολύβι φάμπερ νούμερο δύο.

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν τα βιβλία της
:
Το καπλάνι της βιτρίνας, Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου, Κοντά στις ράγιες, Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της, Η μωβ ομπρέλα, Θέατρο για παιδιά, Η Αλίκη στη χώρα των μαρμάρων, Αρβυλάκια και γόβες, Ο θείος Πλάτων, Τα παπούτσια του Αννίβα, Μια Κυριακή του Απρίλη, Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα, Με μολύβι φάμπερ νούμερο δύο.



ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΚΗ ΖΕΗ
«Η Άλκη Ζέη πρέπει, νομίζω, να χαιρετισθεί σαν συγγραφικό φαινόμενο».
Έλλη Αλεξίου

«Χωρίς να χρησιμοποιεί ποτέ λεκτικά και φιλολογικά πυροτεχνήματα, η συγγραφέας συναρπάζει το κοινό της με την απαράμιλλη δύναμη της παρατήρησής της, με τον διακριτικό αλλά υποβλητικό της στοχασμό, με το αβίαστο χιούμορ. Τα βιβλία της είναι από τα πιο μεστά κείμενα που φτάνουν στα χέρια των παιδιών αλλά και των μεγάλων».
Ζωή Βαλάση

«Η Άλκη Ζέη έχει συμβάλει καθοριστικά στην ανανέωση του παιδικού βιβλίου τόσο με την αισθητική όσο και με την κοινωνική και παιδαγωγική αξία των έργων της».
Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου

«Η Ζέη αποδεικνύει πως γνωρίζει τους τρόπους να κρατά τους αναγνώστες της δεμένους στην αφηγηματική τεχνική της… είναι ένας αληθινός ταλαντούχος εργάτης της τέχνης του λόγου και τα βιβλία της δικαίως όχι μόνο αγαπιούνται από τα παιδιά και τους μεγάλους, αλλά έχουν ήδη καταγραφεί στα σημαντικά έργα της νεοελληνικής γραμματείας».
Μάνος Κοντολέων

«Η Άλκη Ζέη δεν ξεχνάει ποτέ το παιδί. Δεν ξεχνάει ποτέ να είναι η ίδια παιδί. Τόσο μάλιστα που πολλές είναι οι στιγμές που μας προκαλείται η έκπληξη για το πώς πιάνει την όραση του παιδιού. Γιατί υπάρχει στη συγγραφέα η ταύτιση με την ψυχολογία του παιδιού και όχι ο μιμητισμός της παιδικής συμπεριφοράς... Η λογοτεχνία για το παιδί στην Άλκη Ζέη έχει βρει τον συγγραφέα της».
Γιάννης Νεγρεπόντης


Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2014

ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤ΄΄ Α ΜΕΡΟΣ

Στον πιο κάτω σύνδεσμο παρουσιάζονται τα πρώτα κεφάλαια της ενότητας ΣΤ, με πολλές εικόνες και με ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις από τον ο κ. ΓΙΑΝΝΗ ΣΟΥΔΙΑ.
ΚΛΙΚ
 http://anoixtosxoleio.weebly.com/epsilonnu972tauetataualpha-sigmatau900-alpha900-mu941rhoomicronsigmaf.html#.UysGCah_swc


21 ΜΑΡΤΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ DOWN

Η Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down καθιερώθηκε το 2006, με πρωτοβουλία του συμπατριώτη μας γιατρού Στυλιανού Αντωναράκη, καθηγητή Γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει τη διεθνή κοινότητα για το σύνδρομο Down.
Το σύνδρομο Down είναι μια γενετική κατάσταση, που οφείλεται στο επιπλέον χρωμόσωμα που εμφανίζεται στο 21ο ζευγάρι, εξ ου και η ταξινόμησή του ως Τρισωμία 21. Προέρχεται κατά 90-95% από το ωάριο και 5-10% από το σπερματοζωάριο και επηρεάζει μία περίπου στις 600-700 γεννήσεις παιδιών.
Η πρώτη παρατήρηση του συνδρόμου έγινε το 1866 από τον John Langdon Down. Ο άγγλος γιατρός παρατήρησε ότι μερικά νεογνά που γεννιούνται έχουν εξωτερική όψη παρόμοια με αυτή των Μογγόλων, απ' όπου προήλθε και η ονομασία μογγολισμός, που στις μέρες μας έχει εγκαταλειφθεί.
Τα παιδιά με σύνδρομο Down αντιμετωπίζουν νοητική υστέρηση και μαθησιακή δυσκολία, ενώ είναι επιρρεπή σε μια σειρά από ασθένειες. Με την κατάλληλη εκπαίδευση και τη συνεργασία γονιών και δασκάλων, μπορούν να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας.

Ως Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down καθιερώθηκε η 21η Μαρτίου κάθε χρόνο, από τα αριθμητικά δεδομένα που συνθέτουν το σύνδρομο (3ο χρωμόσωμα στο 21ο ζεύγος=3.21).


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/worldays/158#ixzz2vSuumhod



<





Όταν η αγάπη είναι πραγματική, μία σχέση μπορεί να κρατήσει για πάντα και να μείνει δυνατή, ακόμη κι αν πρόκειται για δύο αδέλφια που το ένα είναι υιοθετημένο.
Η ιστορία ενός μικρού κοριτσιού που μας συστήνει τον υιοθετημένο της αδελφό με σύνδρομο Down, μας καθηλώνει. Τα αγνά συναισθήματα είναι αυτά που κυριαρχούν.
Όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο, η μικρή πριν μας τον συστήσει, κάνει μία μικρή εισαγωγή για το πώς βρέθηκε στην οικογένειά τους. Γεννήθηκε με το σύνδρομο αυτό στη Βουλγαρία και έμεινε ορφανός, αφού η βιολογική του μητέρα, μόλις ενημερώθηκε για την υγεία του, δεν θέλησε να τον κρατήσει.
Όταν η μητέρα της μικρής μας πρωταγωνίστριας, υιοθέτησε τον μικρό, προσπάθησε να της εξηγήσει από τι έπασχε. Όπως όμως θα δείτε στην συνέχεια του βίντεο, λόγω του ότι είναι μικρή ακόμη, δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι ακριβώς αυτό. Για εκείνη αυτό που έχει σημασία είναι να είναι καλά ο αδελφός της. Δεν την απασχολεί αν είναι διαφορετικός. Είναι η οικογένειά της με όλη την σημασία της λέξεως.

Κυριακή, 16 Μαρτίου 2014

ΙΣΤΟΡΙΑ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΙΣΑΥΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ


Ωραία, το ξέρω πως σας ζήτησα να διαβάσετε την ενότητα σαν ένα πληροφοριακό κείμενο , τρεις φορές, χωρίς να  τη μάθετε οπωσδήποτε απ΄έξω. 
Αλλά,  καλό δε θα ήταν να δούμε και την ενδιαφέρουσα παρουσίαση που ακολουθεί; "Μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις", έτσι δε λένε;



ΦΩΣ : ΦΕ1 ( ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ)

Παιδιά, ελάτε να δούμε πώς διαδίδεται το φως.

Το πείραμα με το σουρωτήρι ελπίζουμε να πετύχει , γιατί χρειάζεται σκοτάδι και ... τέτοια εποχή πού να το βρεις στις σχολικές αίθουσες; Άσε που χρειαζόμαστε και σφουγγάρι και κιμωλίες.... Λέτε να έχει ξεμείνει καμιά σε κανένα ντουλάπι από τότε που είχαμε πίνακες κιμωλίας στις αίθουσες; 

Πάντως, εμείς, όπως πάντα, θα δούμε την ενότητα και σε παρουσίαση από τον κύριο Ζερβό, κάνοντας ΚΛΙΚ εδώ.

Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ : ΜΕΤΡΩ ΓΩΝΙΕΣ

Κάνοντας ΚΛΙΚ στην εικόνα , θα μπορέσεις να μετρήσεις γωνίες εικονικά, ακόμη και αν ξέχασες να  αγοράσεις μοιρογνωμόνιο.  Είναι παιχνιδάκι!

Οδηγίες:
  • Πάτησε "Go" για να ξεκινήσεις.
  • Κάνε κλικ στα εικονίδια δεξιά, ώστε να δεις τι κάνει το καθένα. Πιάσε με το ποντίκι σου τις πλευρές της γωνίας και μεγάλωσε ή μίκρυνε το άνοιγμά τους. Χρησιμοποίησε το μοιρογνωμόνιο περιστρέφοντάς το και κάνε τις μετρήσεις σου.
Απλό, ε; Δεν χρειάζεται ούτε να πληκτρολογήσεις κάτι, ούτε να κάνεις οτιδήποτε άλλο.


Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2014

ΦΕ8 και ΦΕ9

Για να συμπληρώσουμε τα δύο τελευταία κεφάλαια από τον Ηλεκτρισμό (Φ.Ε.  8 και Φ.Ε. 9), ας δούμε τις αντίστοιχες παρουσιάσεις του συνάδελφου Γρηγόρη Ζερβού.

Όπως πάντα, εκτός από τη θεωρία και τις απαντήσεις των εργασιών, περιέχονται πολλές χρήσιμες πληροφορίες αλλά και παραδείγματα...

κλικ  για το ΦΕ 8

και ξανά         κλικ  για το ΦΕ 9


αναδημοσίευση από το 'Πέμπτη ... και καλύτεροι"

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦ 26 η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ



                               



























Τετάρτη, 5 Μαρτίου 2014

Ο ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ

΄
Άλλη μια υπέροχη παρουσίαση από τον Γρηγόρη Ζερβό, για να κατανοήσουμε την ενότητα.

ΤΣΟΥΝΑΜΙ




Το φονικό τσουνάμι της Ινδονησίας
Μία από τις μεγαλύτερες φυσικές καταστροφές του αιώνα έμελε να βιώσουν 
οι χώρες του Ινδικού Ωκεανού τις πρώτες πρωινές ώρες της 26ης 
Δεκεμβρίου 2004, καθώς μετά από ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 9,1-9,3
 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ που σημειώθηκε στην Ινδονησία, το 
καταστροφικό τσουνάμι έπληξε τις ακτές της νοτιοανατολικής Ασίας, 
σαρώνοντας τα πάντα στο πέρασμά του και αφήνοντας πίσω του 
περισσότερους από 230.000 νεκρούς.

ΠΗΓΗ http://cosmo.gr/Epikairotita/Kosmos/Eidiseis/to-foniko-tsoynami-ths-indonhsias.1281404.html






















Ο ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ

Ο Εγκέλαδος στην Ελληνική Μυθολογία φέρεται ως αρχηγός των Γιγάντων, γιος του Ταρτάρου και της Γης.
Η παράδοση λέει πως φονεύθηκε από την Αθηνά η οποία,  αφού τον έτρεψε σε φυγή, έρριψε εναντίον του 
τη Σικελία ή το όρος Αίτνα με το οποίο και τον καταπλάκωσε.
 Ο Εγκέλαδος κινούμενος και στενάζοντας ενίοτε μέσα στο τάφο του προκαλεί εκρήξεις ηφαιστείων και σεισμούς.
Ο Παυσανίας αναφέρει και άλλη εκδοχή κατά την οποία η Αθηνά φόνευσε τον Εγκέλαδο ρίχνοντας επάνω του το τέθριππο άρμα της. Η εκδοχή αυτή υπήρξε από τα πιο προσφιλή θέματα πολλών καλλιτεχνών της αρχαιότητας, απαθανατίζοντας αυτή σε πλείστες μετώπες αρχαίων ναών όπως στον Παρθενώνα  και στο ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς. Τέτοιες παραστάσεις του αγώνα μεταξύ της Αθηνάς και του Εγκέλαδου βρίσκονται σε πολλά αγγεία Παναθήναια.
καθώς επίσης κοσμούταν και ο πέπλος της Αθηνάς στα
Εξ όλων των παραπάνω συνάγεται σαφώς το συμπέρασμα ότι ο Εγκέλαδος ήταν κατά τους αρχαίους Έλληνες η ιδεατή ανθρωπόμορφη θεότητα, αλλά και αρχική αντίληψη της έννοιας του Σεισμού και ιδιαίτερα εκείνου του Ηφαιστειακού εκ του οποίου τόσο έντονα είχε δεινοπαθήσει ο ελλαδικός χώρος. Συνέπεια αυτής της αντίληψης είναι ότι τέκνα του Εγκέλαδου ήταν οι Γοργόνες, η Σφίγξ, η Λερναία Ύδρα, ο Γηρυόνης, ο Κέρβερος και άλλα μυθικά «τέρατα» (γεωλογικά φαινόμενα) που απέκτησε από την ΄Έχιδνα και είχαν ταλαιπωρήσει τους πρωτοέλληνες.
  • Ετυμολογικά ο Εγκέλαδος μάλλον αποτελεί σύντμηση (έγκειμαι + λας), που σημαίνει ο εγκατεστημένος στα πετρώματα, στο στερεό φλοιό της Γης.
  • Λαογραφία: Ακόμη και σήμερα στη νέα ελληνική γλώσσα, η λέξη Εγκέλαδος χρησιμοποιείται ποιητικά για να περιγράψει το σεισμό.

ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ

Πώς δημιουργούνται τα ηφαίστεια; 

Ας παρακολουθήσουμε το βιντεάκι του BBC με ... ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ ΣΤΗN ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ




Μία ομάδα Ελλήνων επιστημόνων του Μετσόβιου Πολυτεχνείου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της Οξφόρδης και του Μπρίστολ κατάφεραν να μετρήσουν με σχετική ακρίβεια την ροή μάγματος (λιωμένων πετρωμάτων) στον κώνο του ενεργού ηφαιστείου της Σαντορίνης.

Το φαινόμενο μελετάται εκ του σύνεγγυς από το 2011 οπότε και ενεργοποιήθηκαν παράλληλα συστήματα ελέγχου της προόδου του φαινομένου. Ήδη από το καλοκαίρι του 2011 εγκαταστάθηκε στο νησί και κατά μήκος της κορυφογραμμής ειδικό δίκτυο σεισμογράφων προκειμένου να αποτυπώνεται διαρκώς η όποια σεισμική δραστηριότητα.

Η ειδική μελέτη που εκπονήθηκε και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Geoscience κατέληξε στο συμπέρασμα πώς η ροή μάγματος στον «θάλαμο» του ηφαιστείου της Σαντορίνης κατά τους τελευταίου μήνες αντιστοιχεί σε 10 – 20 εκατομμύρια κυβικά μέτρα. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί με την σειρά της από το 10%-50% (κατά προσέγγιση πάντα) του συνολικού μάγματος το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει έκρηξη στο ηφαίστειο. 

«Το ενεργό ηφαίστειο είτε βρίσκεται σε φάση πιθανής έκρηξης ή σε φάση πλήρωσης του θαλάμου (dome) με μάγμα. Επισημαίνεται πως οι μεγάλες εκρήξεις του συγκεκριμένου ηφαιστείου έχουν μία περιοδικότητα της τάξης των 10.000 με 30.000 χρόνων. Η πιο γνωστή εξαιρετικά ισχυρή έκρηξη (7 σε κλίμακα ισχύος) καταγράφεται το 1614-1613 προ Χριστού και σε αυτήν την δραστηριότητα αποδίδεται η καταστροφή του Μινωϊκού Πολιτισμού στην Κρήτη και βεβαίως στην Θήρα

. Η τελευταία έκρηξη κατεγράφη το 1955 (σχετικά μικρή έκρηξη) οπότε και ενεφανίσθη στην καλντέρα η νέα Καμένη. Η παλαιά Καμένη ανυψώθηκε κατά την έκρηξη του 1570 μ.Χ..

Τρίτη, 4 Μαρτίου 2014

"BOOK BUDDIES"

,  μια είδηση από την ανταποκρίτρια της τάξης μας Νανά Οι.

Στο καταφύγιο Ζώων στην περιοχή Berks στην

Πενσυλβάνια καταφθάνουν καθημερινά παιδάκια

δημοτικού προκειμένου να βελτιώσουν την 

ανάγνωσή τους διαβάζοντας όσο πιο πολλά 

βιβλία μπορούν. 



Τι σχέση έχουν... όμως τα αδέσποτα γατάκια και σκυλάκια με την πρόοδο των μαθητών;


Το εν λόγω καταφύγιο «τρέχει» ένα πρωτότυπο πρόγραμμα με τίτλο «Book Buddies», όπου παιδιά  με χαμηλή βαθμολογία στο σχολείο μπορούν να  διαβάσουν παραμύθια με ακροατές… γάτες.


Ο σκοπός είναι διπλός: Εκπαιδευτικός και φιλοζωικός.Να βελτιώσουν, δηλαδή, τα παιδιά την ικανότητά 
τους στην ανάγνωση και να προσφέρουν ταυτόχρονα βοήθεια στα ζώα του καταφυγίου. Ειδικά οι γάτες βρίσκουν το ρυθμικό ήχο της φωνής τους πολύ χαλαρωτικό», δήλωσε η υπεύθυνη του καταφυγίου. Το αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό καθώς τα παιδιά έχουν βελτιώσει την ανάγνωσή τους αλλά και τα γατάκια έχουν βρει πολλούς νέους φίλους

Πηγή: perierga.gr