Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

ΤΟ Ε.Κ.Π.ΚΑΙ ΟΙ ΧΙΟΝΟΜΠΑΛΕΣ

Γα εσάς που γκρινιάζατε πως φέτος δε χιόνισε στην πόλη μας! 
Με το ελάχαστο κοινό πολλαπλάσιο και το παρακάτω παιχνίδι θα δούμε επιτέλους "άσπρη μέρα...¨
Οδηγίες (το παιχνίδι είναι στα αγγλικά)
  • Πάτησε "Play" για να ξεκινήσεις
  • Δες τους αριθμούς στο πάνω μέρος της οθόνης και υπολόγισε το Ε.Κ.Π. ("Find the LCM")
  • Κάνε κλικ στο σωστό αριθμό και ρίξε την χιονόμπαλα.
Πρόσεξε! Αν κάνεις λάθος, ετοιμάσου να φας εσύ μια γερή χιονόμπαλα!


ΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΩΤΕΣ



Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Ε.Κ.Π !!!


αναδημοσίευση από το ιστολόγιο "Της Πέμπτης τα καμώματα"

ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ


Αλλαγή κεφαλαίου στη φυσική! Ηλεκτρισμός για τα επόμενα μαθήματα και πάμε να δούμε τον στατικό ηλεκτρισμό στο Φ.Ε.1 μέσα από τις γνωστές μας αναλυτικές παρουσιάσεις του συνάδελφου Γρηγόρη Ζερβού.



Μαζί, η θεωρία και οι απαντήσεις των εργασιών.

<


πηγή: e-class

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΓΚΑΡΔΙΟΙ ΚΗΠΟΥΡΟΙ

 Εδώ και δυο μήνες  όλοι στην τάξη συνταξιδεύουμε  με σχολεία άλλων περιοχών της Ελλάδας , της Κύπρου και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, συμμετέχοντας στο Διεθνές Πρόγραμμα “WeC.A.R.E.” 2013-2014, ένα πρόγραμμα κατάρτισης εκπαιδευτικών και παρέμβασης για την προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα.

Τη βδομάδα αυτή, στόχος μας ήταν : 


  • Να κατανοήσουμε ότι τα συναισθήματα μας είναι αποδεκτά και φυσιολογικά, είτε είναι ευχάριστα είτε δυσάρεστα 



  • Να συνειδητοποιήσουμε ότι τα συναισθήματα, και ιδιαίτερα τα δυσάρεστα, χρειάζεται να τα φροντίζουμε, για να νιώθουμε καλύτερα .


Οι μαθητές ζωγράφισαν ο καθένας μόνος του, το δέντρο της καρδιάς του. Το δένδρο των συναισθημάτων του. 
Το δένδρο αυτό  έχει και ευχάριστα και δυσάρεστα συναισθήματα. Όλα είναι αποδεκτά και είναι δικά μας. Συμφωνήσαμε σε αυτό και σκεφτήκαμε 
 α) Τι κάνει το δέντρο των συναισθημάτων 
τους να ανθίζει; β) Τι το βοηθάει να βγάζει καρπούς; γ) Τι το 
προστατεύει; δ) Τι το ξεραίνει; ε) Από τι κινδυνεύει; 

Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε δείγμα της εργασίας των παιδιών που αναδείχθηκαν όλα σε εγκάρδιους κηπουρούς.



















Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

ΜΑΓΟΣ ΕΙΣΑΙ; ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ ΑΕΡΙΩΝ

Ναι, διαστέλλονται και συστέλλονται και τα αέρια!
Μάλιστα, μερικά από τα πειράματα που μας βοηθούν να το καταλάβουμε είναι αρκετά εντυπωσιακά:
Στη διάταξη του πρώτου πειράματος, το πυρίμαχο σκεύος περιέχει ατμοσφαιρικό αέρα. Βάζουμε το ελεύθερο άκρο του μέσα σε ένα δοχείο με υγρό ώστε να καλύπτεται απ' αυτό.



Όταν θερμάνουμε το δοχείο, ο αέρας που διαστέλλεται βγαίνει μέσα στο υγρό με τη μορφή φυσαλίδων.
Καθώς απομακρύνουμε την πηγή θερμότητας το αέριο συστέλλεται, καταλαμβάνοντας μικρότερο χώρο στο σκεύος. Ποιος λέτε να καλύπτει το χώρο που έμεινε;


Και φυσικά, το αγαπημένο φάντασμα του μπουκαλιού που κάναμε και στην τάξη, με ...κάπως πιο τρομακτική σκηνοθεσία!



Μα επιτέλους, μάγος είσαι;


Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

ΚΕΦ 22 ΦΙΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΜΕ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΡΩΣΟΥΣ








ΤΕΧΝΗΤΗ ΛΙΜΝΗ ΚΡΕΜΑΣΤΩΝ: Η ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΗ ΛΙΜΝΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙ ΜΕ ΤΙΣ ΛΙΜΝΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Τεχνητή λίμνη Κρεμαστών: Η καθαρότερη λίμνη της Ευρώπης...

Η μεγαλύτερη τεχνητή λίμνη της Ελλάδας είναι τωνΚρεμαστών στη Στερεά Ελλάδα. Κατέχει τον εντυπωσιακό τίτλο της καθαρότερης λίμνης της Ευρώπης και της 5ης καθαρότερης του κόσμου!

Στο βίντεο από την εκπομπή"Γυρίσματα" του ΣΚΑΪ, παίρνουμε πληροφορίες για τη γεωγραφία της λίμνης και για τη δημιουργία της. Επίσης βλέπουμε και το πολύ όμορφο περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί.


αναδημοσίευση από το ιστολόγιο "Πέμπτη και καλύτεροι"




Έχεις μάθει καλά τις μεγάλες λίμνες της Ελλάδας; Ξέρεις πού βρίσκεται η καθεμιά;

Απόδειξέ το, παίζοντας στην επόμενη δραστηριότητα...

Συμβουλή! Κάποιες λίμνες είναι τόσο κοντά η μία με την άλλη, ώστε δεν φαίνονται τόσο καλά στο χάρτη για να μπορείς να τις ξεχωρίσεις αμέσως (πχ. η λίμνη Παραλίμνη, η οποία είναι σχεδόν κολλητά με την Υλίκη). Γι' αυτό, καλό είναι στην αρχή να χρησιμοποιήσεις το πλήκτρο "Βοήθεια".

(κλικ στην εικόνα για να μεταβείς στη δραστηριότητα)
πηγή:
Ηλίας Σιτσανλής (http://users.sch.gr/sitsil)

ΘΕΡΜΑΙΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΝΤΑΣ ΥΓΡΑ


Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

ΠΟΥ ΠΗΓΕ ΤΟ ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑ;

Αιθανόλη ή αιθυλική αλκοόλη είναι άλλες ονομασίες για το οινόπνευμα. Μη σας μπερδεύει το γαλάζιο χρώμα που έχει το οινόπνευμα του εμπορίου όπως το ξέρουμε, είναι πρόσθετο. Άλλωστε κυκλοφορεί και οινόπνευμα χωρίς χρώμα.
Λοιπόν, που πήγε το οινόπνευμα και γιατί;




ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ "στο μιρόκοσμο της τάξης μας"

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ, ΤΟΣΟ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΗ, ΤΟΣΟ ΩΦΕΛΙΜΗ!

Πήγαμε στο φιλόξενο χώρο του Ιερού Ναού Αγίων Αναργύρων Πειραιώς

Ακούσαμε τα τόσο ενδιαφέροντα που ο πατέρας Σπυρίδωνας Τσιμούρης μας είπε για την ζωή των πρώτων χριστιανών, για τους ναούς τους, για τις δυσκολίες τους αλλά και για αυτό που τους κρατούσε ενωμένους: τη Θεία Ευχαριστία.

Είδαμε  το σύγχρονο ναό, το χώρο του Ιερού, την Αγία Τράπεζα, το Ευαγγέλιο, το Δισκοπότηρο,...




Γνωρίσαμε την κυρία Κατερίνα Διαμαντοπούλου- Τσιμούρη,  τη συγγραφέα του βιβλίου " Μια μικρή... μεγάλη καρδιά, ο Άγιος Ταρσίζιος"  αλλά και τον εικονογράφο του βιβλίου πατέρα Αναστάσιο Βασιλόπουλο.

Μάθαμε τα μικρά μυστικά της κυρίας Κατερίνας.

Σκεφτήκαμε-   πως το χαρτί και το μολύβι μας κάνει πιο δημιουργικούς και απελευθερώνει τη φαντασία μας και πως ακόμα και οι αληθινές ιστορίες μπορούν να μεταμορφωθούν σε όμορφα παραμύθια.


Φανταστήκαμε  τα διάφορα  βιβλία σαν λαχταριστά παγωτά με διαφορετικές γεύσεις και αποφασίσαμε  να δοκιμάσουμε μέχρι να βρούμε  αυτό που μας αρέσει.

 Κατεβήκαμε τα σκαλιά για την κατακόμβη του Αγίου Ταρσιζίου και νιώσαμε μέσα στο ημίφως, με το φως των κεριών, διπλά τυχεροί: α) γιατί εμείς μπορούμε να λατρεύουμε ελεύθερα το Θεό μας και β)επειδή  αξιωθήκαμε να βρεθούμε εκεί, ανάμεσα σε μεγάλους μικρούς, σε ενήλικες που μας πλησίασαν σαν παιδιά. Με απλότητα, ειλικρίνεια, αγάπη.







Περιηγηθήκαμε στη γειτονιά των Αγίων Αναργύρων, με τα παλιά προσφυγικά σπίτια, όπου κάποτε οι ξεριζωμένοι Μικρασιάτες βρήκαν στέγη και που σήμερα φιλοξενούν τους οικονομικούς μετανάστες από άλλες χώρες.

Φτάσαμε στον Παλαιό Ναό, το μικρό εκκλησάκι  που οι πρόσφυγες με τα  άξια επιδέξια  χέρια τους κατασκεύασαν για να στεγάσουν την πίστη τους, φέρνοντας άγνωστο από πού, ένα σταυρό μεγάλο , χωρισμένο σε τρία μέρη και μια εικόνα των Αγίων Αναργύρων.

Θαυμάσαμε το πόσο όμορφα σήμερα μια παρέα ανθρώπων  διαφορετικής εθνικότητας ένωσαν  τις δημιουργικές τους ικανότητες  και φρόντισαν ο παλαιός ναός να φιλοτεχνηθεί, να αγιογραφηθεί, να αποκτήσει ένα σταυροειδές βαπτιστήριο... και να ανοίγει τις πύλες του για βραδινές ακολουθίες.
                                     
  Ε   Υ   Χ   Α   Ρ   Ι   Σ   Τ      Ο  Υ    Μ    Ε!!!


Πρόγραμμα των βραδινών ακολουθιών μπορείτε να βρείτε στο ιστολόγιο του μικρού ναού.

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

ΑΥΡΙΟ Η Ε ΤΑΞΗ ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΚΕΨΗ = ΑΥΡΙΟ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΒΡΟΧΕΡΟΣ...

Αποτελεί πλέον θεσμό η βροχόπτωση κατά τις ημέρες των εξορμήσεων της τάξης στην οποία υπηρετώ. Δεν πρόκειται για απλή σύμπτωση... όχι... σοβαρολογώ... είναι διαπιστωμένο, πως όποτε η γράφουσα με τους μαθητές της σχεδιάζουν μια επίσκεψη,  ο καιρός τρελαίνεται.... 

Επειδή όμως εμείς είμαστε πιο τρελοί, θα πάμε σχολείο με τις ομπρέλες μας, τις μπότες και τα αδιάβροχά μας, γιατί όσο γλυκούληδες και αν είμαστε, δε θα λιώσουμε μέχρι να μπούμε και να βγούμε από το πούλμαν. 

Είμαστε, ωστόσο και προνοητικοί! Στην τσάντα θα έχουμε όλα τα μαθήματα της ημέρας, για το απίθανο ενδεχόμενο η βροχή να εξελιχθεί σε κατακλυσμό και να μην μπορέσουμε να αποχωρήσουμε από το σχολείο... Αχ, βαχ,...

ΠΑΙΞΕ ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

Παιχνίδι Μαθηματικών  για τα κοφτερά μυαλουδάκια των πανέξυπνων  παιδιών μου:



Επιλέγεις ένα από τα σύμβολα της ισότητας ή ανισότητας για να βρεις τη σχέση που έχουν τα δύο κλάσματα κάθε φορά.
Μπορείς να έχεις ένα πρόχειρο δίπλα σου για να κάνεις τις μετατροπές, αν χρειάζεται.

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ "ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ " ΤΟΥ Γ. ΙΑΚΩΒΙΔΗ



Ήμουν στην Εθνική Πινακοθήκη, στο δωμάτιο όπου βρίσκονται οι πίνακες του σπουδαίου ζωγράφου Γεώργιο Ιακωβίδη! Το μάτι μου έπεσε στον πίνακά του με τίτλο ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ! Ξαφνικά, ένιωσα  ότι τα πρόσωπα στον πίνακα μπροστά μου, ζωντάνεψαν!


       Υπήρχαν έξι παιδιά και μία μητέρα. Από αυτά που κατάλαβα όλα τα παιδιά ήταν αδέρφια, και η νεαρή γυναίκα πού κρατάει ένα μωρό στην αγκαλιά της, είναι η μητέρα! Όλα τα παιδιά εκτός από ένα είναι μαζεμένα γύρω από ένα τραπέζι και διασκεδάζουν.  Άλλα τραγουδούν και άλλα παίζουν μουσικά όργανα! Η μητέρα τους, ακούει τα παιδιά της, και είναι πολύ περήφανη πού ξόδεψε τόσα χρήματα για να αγοράσει στα παιδιά της μουσικά όργανα και μετά άλλα τόσα για να πάνε Ωδείο και να μάθουν να τα παίζουν! Έτσι, όπως ήταν χαμογελαστή και περήφανη για τα παιδιά της….. το μάτι της έπεσε στο βάθος του δωματίου, όπου είδε τον μικρό της γιο να κάθεται άκεφος και το πρόσωπό της σκοτείνιασε! Σκέφτηκε ότι ο μικρός της γιος ήταν άκεφος γιατί δεν υπήρχαν χρήματα για να του αγοράσει μουσικό όργανο, ή για να τον πάει στο Ωδείο! Ο μικρούλης όμως κοιτώντας την μητέρα του έφυγε τρέχοντας, πήγε στον κήπο και γύρισε ξανά κρατώντας στα χέρια του το ποτιστήρι! Τότε η μητέρα, χάρηκε και πάλι πού το γεγονός της φτώχιας δεν επηρέασε τον μικρό της γιο!
       Αυτός ο πίνακας νομίζω πώς θα γίνει ο αγαπημένος μου, γιατί κάθε φορά πού το κοιτάω, μου δημιουργεί πολλά και έντονα συναισθήματα!
        Ίσως ο ζωγράφος επηρεάστηκε από την οικονομική κατάσταση της εποχής κι έφτιαξε αυτόν τον πίνακα! 
ΝΑΝΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΗ Ε1

 ...........................................................................................................................................................

Στον πίνακα υπάρχουν πέντε παιδιά, ένα μωρό και μια νεαρή γυναίκα. Όλοι εκεί είναι χαρούμενοι και ευτυχισμένοι, και το μωρό, προσπαθεί με λαχτάρα να φτάσει τα παιδιά που παίζουν μουσική. Έξω η μέρα είναι φωτεινή και έτσι τα παιδιά έχουν καλή διάθεση. Παίζουν μουσική με όχι και τόσο συνηθισμένα όργανα. Ο ένας στα δεξιά παίζει με ένα ποτιστήρι, ο άλλος παίζει τύμπανο και ένας άλλος τρομπέτα. Κάποια παιδιά παίζουν κι άλλα όργανα, αλλά δε φαίνονται στην εικόνα. 
Το σπίτι είναι μικρό και φτωχικό, αλλά παρόλο που όλα τα παιδιά είναι ξυπόλυτα, είναι χαρούμενα παίζοντας μουσική. Έτσι όπως παίζουν όλα μαζί και το μωρό με την νεαρή γυναίκα κοιτάζουν είναι σαν μια "Παιδική Συναυλία".
   Τα συναισθήματα που νιώθεις με το που βλέπεις τον πίνακα, είναι χαρά, ζεστασιά που βλέπεις αυτή την οικογενειακή εστία, ευτυχία και ίσως και λίγο λύπη που δεν θα είσαι εκεί για να ακούσεις την ¨Παιδική Συναυλία".
    Ο ζωγράφος ίσως είχε και αυτός μια τόσο αγαπημένη οικογένεια που θα τους άρεσε η μουσική ή θα είχε δει ένα τέτοιο σκηνικό ή θα είχε δει έναν παρόμοιο πίνακα. Πάντως από όπου κι αν εμπνεύστηκε ο πίνακας του βγήκε τέλειος. Μακάρι ο κόσμος να μην είχε όλο πολυκατοικίες, αυτοκίνητα, δουλειές, γραφεία, πληρωμές, Δ.Ε.Η. κτ.λ. αλλά στη θέση τους να έμπαιναν μονόροφα σπίτια, άμαξες, φάρμες, να ήταν όλα δωρεάν. 
Πολλά πράγματα σε κάνει να σκέφτεσαι αυτός ο σπουδαίος πίνακας!   

                                                                                                 Κυριακή Μπάρτζη