Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

1η ΜΑΗ - ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ

Οι Μοντέρνοι Καιροί είναι μια 
  κινηματογραφική ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν που γυρίστηκε το1936. Στην ταινία εμφανίζεται ο γνωστός αλητάκος με το χαρακτηριστικό καπέλο και μουστάκι, ο οποίος αγωνίζεται να επιβιώσει στον μοντέρνο, βιομηχανοποιημένο κόσμο. Το φιλμ έχει φόντο το μεγάλο οικονομικό και χρηματηστηριακό κραχ του 1929 και αποτελεί ένα σχόλιο στην απεγνωσμένη εύρεση εργασίας σε μια κοινωνία με τεράστια ανεργία καθώς και στην οικτρή οικονομική κατάσταση των ανθρώπων. Τέλος στην ταινία γίνονται ειρωνικές αναφορές για την έντονη βιομηχανοποίηση και την επιρροή που κατά τον Τσάπλιν έχει αυτή στις συνθήκες εργασίας (πχ λωρίδα παραγωγής).
Ο Τσάρλι Τσάπλιν σκηνοθέτησε αλλά και έγραψε το σενάριο του φιλμ, ενώ πρωταγωνίστησε υποδυόμενος τον αλητάκο, ο οποίος εμφανίζεται για τελευταία φορά σε κινηματογραφική ταινία. Πολλοί συμφωνούν ότι οι Μοντέρνοι Καιροί αποτελούν μια από τις σπουδαιότερες ταινίες όλων των εποχών.

Σάββατο 28 Απριλίου 2012

ΒΙΑΣΤΕΙΤΕ! ΩΣ ΤΙΣ 2 ΤΟΥ ΜΑΗ ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΚΗ ΖΕΗ


Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ προσκαλούν
όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες
σε μια ξεχωριστή συνάντηση με την ΑΛΚΗ ΖΕΗ,
τη σπουδαιότερη εν ζωή συγγραφέα παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας.

Η Άλκη Ζέη περιμένει μικρούς αλλά και μεγάλους αναγνώστες
το Σάββατο, 5 Μαΐου 2012, στις 12 το μεσημέρι,
στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ (Ιπποκράτους 118, Αθήνα).

Τα παιδιά θα συνομιλήσουν
με την αγαπημένη συγγραφέα μικρών και μεγάλων
και θα γνωρίσουν το πολυβραβευμένο έργο της.


Την ίδια ημέρα και ώρα θα πραγματοποιηθεί
η κλήρωση του διαγωνισμού
Μαραθώνιος Ανάγνωσης «Ο θαυμαστός κόσμος της ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ»
που διοργάνωσαν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας
 και στον οποίο συμμετείχαν περισσότεροι από 35.000 μαθητές.

Στο τέλος της εκδήλωσης δύο τυχεροί
θα κερδίσουν το βιβλίο της Άλκης Ζέη που θα επιλέξουν.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δηλώσεις συμμετοχής έως την Τετάρτη, 2 Μαΐου 2012


ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Όσα παιδιά επιθυμούν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση θα πρέπει να μας ενημερώσουν στο τηλ. 211 3003500 (εσωτ. 523, κα Μαρία Γεροσίδερη) έως τις 2 Μαΐου. Όσα παιδιά επιθυμούν να θέσουν ερωτήσεις στη συγγραφέα θα πρέπει επίσης να το δηλώσουν ακολουθώντας την εξής διαδικασία:
Να στείλουν e-mail στο schools@metaixmio.gr με τίτλο ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΚΗ ΖΕΗ ΣΤΙΣ 5 ΜΑΪΟΥ. Στο μήνυμα θα πρέπει να αναφέρονται:
1. o τίτλος του αγαπημένου βιβλίου του παιδιού από την εργογραφία της Άλκης Ζέη (δείτε παρακάτω στο βιογραφικό της τα βιβλία της που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ),
2. δύο ερωτήσεις που το παιδί θα ήθελε να θέσει στη συγγραφέα,
3. τα προσωπικά στοιχεία του παιδιού (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο και e-mail επικοινωνίας).


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΚΗ ΖΕΗ
Η Άλκη Ζέη γεννήθηκε στην Αθήνα. Ο πατέρας της καταγόταν από την Κρήτη και η μητέρα της από τη Σάμο, όπου πέρασε τα πρώτα παιδικά της χρόνια. Παντρεύτηκε τον θεατρικό συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιώργο Σεβαστίκογλου, που πέθανε το 1991. Απέκτησαν δύο παιδιά.
Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στο Κινηματογραφικό Ινστιτούτο της Μόσχας, στο τμήμα σεναριογραφίας.
Από το 1954 έως το 1964 ήταν πολιτική πρόσφυγας στη Σοβιετική Ένωση. Το 1964 επιστρέφει οικογενειακώς στην Ελλάδα, για να ξαναφύγουν πάλι όλοι μαζί με τον ερχομό της Χούντας το 1967. Αυτήν τη φορά ο τόπος διαμονής τους είναι η Γαλλία, και συγκεκριμένα το Παρίσι, απ’ όπου επιστρέφουν μετά τη δικτατορία.
Από πολύ μικρή ασχολήθηκε με το γράψιμο. Στις πρώτες ακόμη τάξεις του Γυμνασίου άρχισε να γράφει κείμενα για το κουκλοθέατρο. Ένας από τους χαρακτήρες που δημιούργησε, ο Κλούβιος, έγινε κατοπινά ο ήρωας του γνωστού κουκλοθέατρου «Μπαρμπα-Μυτούσης», εμπνεύστρια του οποίου ήταν η Ελένη Θεοχάρη-Περάκη. Πρώτο της μυθιστόρημα είναι Το καπλάνι της βιτρίνας (1963), που το έχει εμπνευστεί από τα παιδικά της χρόνια στη Σάμο και είναι σχεδόν αυτοβιογραφικό. Ακολουθεί μια σειρά μυθιστορημάτων για παιδιά, και το 1987 κυκλοφορεί το πρώτο της βιβλίο για μεγάλους Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα.
Τα βιβλία της έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες, έχουν αποσπάσει σημαντικά διεθνή και εγχώρια βραβεία, ενώ το 2010 τιμήθηκε με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του έργου της.

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν τα βιβλία της:
Το καπλάνι της βιτρίνας, Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου, Κοντά στις ράγιες, Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της, Η μωβ ομπρέλα, Θέατρο για παιδιά, Αρβυλάκια και γόβες, Ο θείος Πλάτων, Τα παπούτσια του Αννίβα, Μια Κυριακή του Απρίλη, Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα.

Η Άλκη Ζέη δεν ξεχνάει ποτέ το παιδί. Δεν ξεχνάει ποτέ να είναι η ίδια παιδί. Τόσο μάλιστα που πολλές είναι οι στιγμές που μας προκαλείται η έκπληξη για το πώς πιάνει την όραση του παιδιού. Γιατί υπάρχει στη συγγραφέα η ταύτιση με την ψυχολογία του παιδιού και όχι ο μιμητισμός της παιδικής συμπεριφοράς... Η λογοτεχνία για το παιδί στην Άλκη Ζέη έχει βρει τον συγγραφέα της.
Γιάννης Νεγρεπόντης

Παρασκευή 27 Απριλίου 2012

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦ 31




 πηγή "ΠΕΡΙ ΑΝΕΜΩΝ , ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ"

ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ

Αυτό το ζώο που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία και το οποίο μπορείτε να δείτε και σεις στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Μυτιληνιών της Σάμου, είναι ένα αιλουροειδές, συγγενικού της τίγρης, που ονομάζεται καπλάνι και ζούσε στη Μικρά Ασία. Πριν από 130 χρόνια αναγκάστηκε είτε από πλημμύρα του ποταμού Μαίανδρου, είτε από πυρκαγιά, να περάσει κολυμπώντας στη Σάμο. Εγκαταστάθηκε στα υψώματα γύρω από τους Μαυρατζαίους και κατασπάραζε τα ζώα τις περιοχής. Οι κάτοικοι το καταδίωξαν και το ανάγκασαν να καταφύγει σε μια σπηλιά. Μη τολμώντας όμως να μπούνε μέσα χτίσανε την πόρτα με μεγάλες πέτρες. Το άφησαν κλεισμένο περίπου τρεις μήνες ελπίζοντας ότι θα  ψοφήσει από πείνα και δίψα. Αυτό όμως διατηρήθηκε στη ζωή τρώγοντας υπόλοιπα παλιών του θηραμάτων και πίνοντας το νερό που μαζευόταν σε μια γούβα της σπηλιάς. Μετά από καιρό και για να διαπιστώσουν αν είχε ψοφήσει άνοιξαν από πάνω τρύπα (αφού δεν τολμούσαν να ανοίξουν την είσοδο), κρέμασαν ένα σχοινί δεμένο σε πεύκο και κατέβηκε άοπλος, ο Γεράσιμος Γλιαρμής ο οποίος πάλεψε σώμα με σώμα με το άγριο θηρίο και έχασε τη μάχη. Στη συνέχεια κατέβηκε προς βοήθειά του ο αδερφός του Νικόλαος Γλιαρμής ο οποίος κατάφερε τελικά να πνίξει το θηρίο.
Το ζώο αυτό ταριχεύθηκε με τα μέσα της εποχής και κατέληξε να εκτίθεται σήμερα μέσα σε μια βιτρίνα στην κεντρική αίθουσα του Μουσείου μετά από δωρεά του δήμου Σαμίων. Το καπλάνι της βιτρίνας έχει ιδιαίτερη σημασία αφού από αυτό εμπνεύστηκε η λογοτέχνης κ. Άλκη Ζέη (που έζησε τα παιδικά της χρόνια στη Σάμο) το βιβλίο της “Το Καπλάνι της βιτρίνας”. 
Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Αιγαίου, Παλαιοντολογικό Μουσείο Μυτιληνιών Σάμου



Το μυθιστόρημά της “Το καπλάνι της βιτρίνας” εκδόθηκε το 1963, έχει βραβευτεί στις Η.Π.Α. με το βραβείο Mildred L. Batchelder, για το καλύτερο ξένο παιδικό βιβλίο μεταφρασμένο στα αγγλικά (1968) και έχει μεταφραστεί σε 30 γλώσσες.
Μιλά για τη Μέλια και τη Μυρτώ,  δυο κοριτσάκια που ζουν το 1936 σ ένα νησί του Αιγαίου.
Ο παππούς τους τους διηγιέται, αντί για παραμύθια, μύθους και θρύλους για τους αρχαίους Έλληνες. Ο ξάδελφός τους ο Νίκος, φοιτητής από την Αθήνα, τις μαγεύει με την ιστορία ενός τίγρη -το καπλάνι, όπως το λένε στο νησί- που βρίσκεται 
βαλσαμωμένο μέσα σε μια βιτρίνα στη μεγάλη σάλα του σπιτιού τους. Λίγο λίγο μπλέκονται στο παιχνίδι του καπλανιού της βιτρίνας μικροί και μεγάλοι ύστερα από κάτι που συνέβηκε μια ζεστή μέρα του καλοκαιριού, στις αρχές του Αυγούστου.
  Οι βαρετές Κυριακές, ο Ίκαρος και η προπαίδεια

Την Κυριακή, το χειμώνα, είναι η πιο βαρετή  μέρα. Από το πρωί, η Μυρτώ κι εγώ παίζουμε, τσακωνόμαστε , διαβάζουμε κανένα βιβλίο, αλλά το απόγευμα, όταν αρχίζει να σκοτεινιάζει νωρίςνωρίς, δεν ξέρουμε τι να κάνουμε.
Τα απογεύματα μένουμε στο σπίτι μόνες με τον παππού. Ο μπαμπάς κι η μαμά παίζουν χαρτιά στο σπίτι του κυρίου Περικλή, που είναι ο διευθυντής  του μπαμπά στην τράπεζα. Η θεία Δέσποινα, η αδερφή του παππού, πάει επίσκεψη  στις φίλες της, κι η Σταματίνα, η υπηρέτρια , έχει έξοδο . Ο παππούς κλείνεται στο γραφείο του και διαβάζει τους «αρχαίους» του. Έτσι λέμε, με την αδελφή μου τη Μυρτώ, τα βιβλία του παππού, γιατί είναι όλα Αρχαία Ελληνικά. Πηγαίνουμε τότε στην τζαμωτή  βεράντα και κοιτάμε τη θάλασσα. Τα κύματα σπάνε στους βράχους, πιτσιλάνε  τα τζάμια κι έτσι όπως κυλάνε οι στάλες πάνω τους, μοιάζουν με δάκρυα. Τότε φτιάχνουμε με τη Μυρτώ τις πιο λυπητερές ιστορίες. Τάχα πως πέθανε ο μπαμπάς, η μαμά ξαναπαντρεύτηκε κι ο πατριός μας είναι πιο κακός κι από του ΔαβίδΚόπερφιλντ. Ή πως ο παππούς είναι ένας φτωχός ζητιάνος , κι εμείς, ντυμένες με κουρέλια , γυρίζουμε μαζί του μέσα στο κρύο και ζητιανεύουμε  ψωμί, από πόρτα σε πόρτα.
Αυτή όμως την Κυριακή βαριόμασταν όλα τα παραμύθια και τα παιχνίδια μας.Το καπλάνι στα Κινέζικα
- Δε φτιάχνουμε μια ιστορία για το καπλάνι ;  είπα, και το μετάνιωσα  αμέσως, πριν καλά καλάτελειώσω τη φράση μου.
- Σα δε ντρέπεσαι! Μεγάλη ιδέα έχεις για τον εαυτό σου, απάντησε θυμωμένα η Μυρτώ.
Για το καπλάνι, που είναι βαλσαμωμένο  μέσα σε μια βιτρίνα, κάτω, στο μεγάλο σαλόνι, μονάχα ο ξάδελφός μας ο Νίκος ξέρει να διηγείται . Ο Νίκος σπουδάζει στην Αθήνα χημικός. Κάθε καλοκαίρι έρχεται στο νησί και πηγαίνουμε μαζί στην εξοχή, στο Λαμαγάρι. Ξέρει ένα θαυμαστό παραμύθι για το καπλάνι, που δεν τελειώνει ποτέ και κάθε καλοκαίρι το συνεχίζει.
Είχε σκοτεινιάσει για καλά. Η θάλασσα δεν ξεχώριζε . Μονάχα ακούγαμε ένα «παφ» και γέμιζαν τα τζάμια δάκρυα. Ο δρόμος έξω ήταν έρημος. Ήταν σκοτεινά και φοβόμουνα. Τότε ακούστηκαν τραγουδιστά τα μαγικά λόγια: ΠΑ, ΒΟΥ, ΓΑ, ΔΕ, ΚΕ, ΖΩ, ΝΗ… Ήταν ο παππούς. Όταν τέλειωνε τη μελέτη του, έψελνε  σε μια παράξενη γλώσσα που τη λένε βυζαντινή. Μετά ο παππούς ήρθε στη τζαμωτή, μας πήρε στην τραπεζαρία και μας έδωσε να φάμε καρύδια  με μέλι.
......................................................................................................................................................................................................................................................
Δεν φανταζόμασταν ότι θα τέλειωνε τόσο άσχημα αυτή η Κυριακή. Ο παππούς άρχισε να ρωτάει τη Μυρτώ το 7x7 κι εκείνη όλο τα μπέρδευε. Επέμενε μάλιστα πως 7x8 κάνει 46 κι ο παππούς θύμωσε .
- Αν δε μάθεις την προπαίδεια απέξω κι ανακατωτά , δεν θα πας ποτέ σου σε αληθινό σχολείο, είπε ο παππούς και μας έστειλε να κοιμηθούμε.
Εγώ πηγαίνω στη δευτέρα κι η Μυρτώ στην Τετάρτη. Δεν πηγαίνουμε όμως σχολείο, μας κάνει ο παππούς μάθημα στο σπίτι. Κάθε χρόνο δίνουμε εξετάσεις, σαν διδαχθείσες κατ’ οίκον  και περνούμε τις τάξεις. Σε δημόσιο σχολείο δεν θέλουν να μας στείλουν, γιατί εκΤο καπλάνι στα Γαλλικάεί, λέει ο παππούς, έχει τόσα παιδιά σε κάθε τάξη, που μπορεί να περάσει μισός χρόνος και να μη σε σηκώσουν για μάθημα. Είναι και το ιδιωτικό  σχολείο του κυρίου Καρανάση στη γειτονιά μας, μα αυτό, λέει ο μπαμπάς, δεν είναι «για το β α λ ά ν τ ι ό  μας»
Όταν πέσαμε πια στα κρεβάτια μας να κοιμηθούμε, άρχισε η Μυρτώ να λέει πως εγώ έφταιγα που τη μάλωσε ο παππούς για την προπαίδεια, γιατί ρώτησα αν θα μπορέσει στ’ αλήθεια να πετάξει ο άνθρωπος. Πού να ξέρω εγώ ότι, για να πετάξει ο άνθρωπος, χρειάζεται κανείς να ξέρει απέξω κι ανακατωτά την προπαίδεια;
Μπορούσε, όμως, ποτέ Κυριακάτικα να πάνε όλα καλά; Αν πηγαίναμε σχολείο, θα μας άρεσε η Κυριακή, που θα μέναμε στο σπίτι. Ενώ τώρα…
- Αχ, να πηγαίναμε σχολείο… λέω δυνατά, αλλά η Μυρτώ κάνει πως δεν ακούει. Τότε είπα ακόμα πιο δυνατά:
- ΕΥ-ΠΟΛΥ-ΠΟ;
ΛΥ-ΠΟΛΥ-ΠΟ, απάντησε εκείνη κάτω από τα σκεπάσματα.
Αυτά δεν ήταν β υ ζ α ν τ ι ν ά, αλλά μια δική μας γλώσσα, που μόνο οι δυο μας την καταλαβαίναμε. ΕΥ-ΠΟ, θα πει πολύ ευχαριστημένη. ΛΥ-ΠΟ, πολύ λυπημένη. Αν δεν το ρωτούσαμε κάθε βράδυ η μια στην άλλη, δεν μπορούσαμε να κοιμηθούμε. Δεν ξέρω γιατί, τις Κυριακές, σχεδόν πάντα, απαντούσαμε ΛΥ-ΠΟΛΥ-ΠΟ.
Να ’χα τώρα φτερά σαν του Ίκαρου, θα μπορούσα να πέταγα από χώρα σε χώρα και να ρώταγα όλα τα παιδιά του κόσμου: ΕΥ-ΠΟΛΥ-ΠΟ;
Το «καπλάνι» της Άλκης Ζέη έχει δυο μάτια: ένα μαύρο και ένα ολογάλανο. Όταν κοιτά τον κόσμο με το μαύρο μάτι φέρνει την καταστροφή. Όταν τον κοιτά με το ολογάλανο μάτι φέρνει συμφιλίωση και ευημερία. Μήπως ήρθε η ώρα όλοι μας να ανοίξουμε το ολογάλανο μάτι και να κοιτάξουμε κατάματα τον κόσμο μας;
Ένα πολύ καλό βιβλίο που προτείνουμε ανεπιφύλακτα για τους μικρούς μαθητές μας.

Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

ΒΑΘΜΟΣ ΜΗΔΕN;


Ίσως να κυκλοφορεί σαν χιουμοριστικό, αλλά είναι ένας άλλος τρόπος σκέψης, απόλυτα σωστός, αφού η ερώτηση δεν είναι σαφέστατα διατυπωμένη. 

Γιατί ο μαθητής μηδενίστηκε, αφού απάντησε σωστά σε όλες τις παρακάτω ερωτήσεις;
-Σε ποια μάχη σκοτώθηκε ο Ναπολέων? 
-Στην τελευταία του. 

- Πού υπογράφηκε η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας? 
-Στο κάτω μέρος της σελίδας. 

-Ποια είναι η κύρια αιτία διαζυγίων? 
-Ο γάμος. 

-Ποια είναι η κύρια αιτία της αποτυχίας? 
-Οι εξετάσεις. 

-Τι μοιάζει περισσότερο με μισό μήλο? 
-Το άλλο μισό. 

-Τι δεν μπορείς να φας ποτέ για πρωινό? 
-Γεύμα και δείπνο. 

-Αν ρίξεις ένα βότσαλο σε μια λίμνη, τι θα συμβεί? 
-Θα βραχεί. 

-Πώς μπορεί κάποιος να ζήσει 8 μέρες άυπνος?
-Κανένα πρόβλημα. Θα κοιμάται τις νύχτες. 

-Πώς μπορείς να σηκώσεις έναν ελέφαντα με ένα χέρι? 
-Δεν θα βρεις ποτέ έναν μονόχειρα ελέφαντα. 

-Αν έχεις στο ένα χέρι 3 μήλα και 4 πορτοκάλια και στο άλλο χέρι 4 μήλα και 3 πορτοκάλια, τι έχεις? 
-Πολύ μεγάλα χέρια. 

-Εάν πάρει 10 ώρες σε 8 άντρες να χτίσουν ένα τοίχο, πόση ώρα θα πάρει σε 4 άντρες να τον χτίσουν? 
-Μηδέν χρόνο, γιατί είναι ήδη χτισμένος.
 
-Πώς μπορείς να πετάξεις ένα αυγό σε τσιμεντένιο πάτωμα χωρίς να το σπάσεις? 
-Με όποιο τρόπο θέλεις, τα τσιμεντένια πατώματα δεν σπάζουν.

ΚΕΦ 44 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Την καθετότητα και τα ύψη των τριγώνων  θα προσεγγίσουμε πολύ εύκολα με τη βοήθεια των δραστηριοτήτων και της παρουσίασης από το 1ο Δημοτικό Αγίου Δημητρίου. Πολύ καλή δουλειά που μας βοηθά να εξασκηθούμε στη χρήση του γνώμονα... με την ησυχία μας..και στο σπίτι!

ΦΕ 2 ΔΙΑΔΟΣΗ ΗΧΟΥ

Για τον Βαγγέλη μας που έλειπε σήμερα,αλλά και για όσα παιδάκια ήταν κάπως αφηρημένα να μια ωραιότατη παρουσίαση της ενότητας που κάναμε σήμερα.Εεε, μην κλέβετε! Σταματήστε στο σημείο που σταματήσαμε κι εμείς. Το πείραμα με το μπαλάκι και τις ασκήσεις αύριο στην τάξη .

Τρίτη 24 Απριλίου 2012

ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ ...

Πάμε στο  "Μικρόκοσμο της τάξης μας" για να μιλήσουμε για κύματα ήχου , να τα ακούσουμε και να τα δούμε.; 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...



Πολύ συχνά λέω και το εννοώ πως  με ενθουσιάζει η σχολική τάξη.Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό, επειδή κάνει τη δουλειά που κάνει!! : επάγγελμα, χόμπυ, ψυχαγωγία, επιμόρφωση, κοινωνικοποίηση, ψυχανάλυση, ταξίδι προς την αυτογνωσία..όλα σε ένα! 

Κι όταν φτάνουν μέρες σαν τη σημερινή, που η αγάπη  των παιδιών είναι τόσο γλυκιά σαν μια τούρτα σοκολάτα αγορασμένη κρυφά από τα ίδια για τα γενέθλιά σου, όταν δεκάδες πανέμορφες  κάρτες  με τρυφερές ευχές σοιυ χαρίζονται  ακόμα κι από τους "ζωηρόπουλους"   της τάξης σου, όταν σου χαρίζουν κολλιέ φταγμένα με τα χεράκια τους και στα κρεμάνε στο λαιμό,όταν γράφουν σε ένα cd τα  αγαπημένα τους τραγούδια και στήνουν πάρτι για χάρη σου, όταν ετοιμάζουν ολόκληρη παρουσίαση για να σου εκφράσουν όσα νιώθουν, τότε  δάκρυα συγκίνησης , χαράς, ικανοποίησης, ευγνωμοσύνης κυλούν στα μάγουλά σου. 

Ευχαριστώ... Είναι το μόνο που μπορείς να πεις με σπασμένη φωνή.

Και συνεχίζεις να προσπαθείς για το καλύτερο, οπλισμένη  με  την αγάπη που τόσο απλόχερα  σου δόθηκε.





Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

ΟΤΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΩΡΑΙΑ

Με αυτό το υπέροχο μήνυμα μάς αποχαιρέτησε η συγγραφέας κ. Γιώτα Αλεξάνδρου, η οποία μας  συνεπήρε με την αμεσότητα, το υποκριτικό της  ταλέντο, τη φωνή και την υπέροχη μουσική με την οποία έντυσε την παρουσίαση του βιβλίου της : "Οι Νταήδες του βυθού και ο Ρομπέν των θαλασσών" .




Τα τυχερά παιδιά της Δ΄ και  Ε΄ τάξης του σχολείου μας περάσαμε δυο καταπληκτικές ώρες μαζί της. Νιώθουμε ότι αποκτήσαμε μια   ακόμη φίλη.Κι επειδή καθετί καλό πρέπει να διαδίδεται, προτείνουμε σε όλες τις τάξεις που αγαπούν  τα καλά παιδικά βιβλία και θέλουν να γνωρίσουν μια συγγραφέα αλλιώτικη, προσιτή κι ευχάριστη, να μη διστάσουν να την προσκαλέσουν στο σχολείο τους. 
                        Α      ξ           ί            ζ           ε           ι!!!

Κυριακή 22 Απριλίου 2012

ΚΕΦ.30β ΙΣΤΟΡΙΑΣ-ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Πραγματικά, στη συγκεκριμένη ενότητα δεν αρκούν οι πληροφορίες του σχολικού μας βιβλίου.
Μόνο με τη βοήθεια της παρουσίασης που ακολουθεί, θα αποκτήσετε μια ιδέα του πώς χωρίστηκαν τα εδάφη της Βυζαντινής  Αυτοκρατορίας , μετά την άλωση από τους Φράγκους (1204μ.Χ)




ΝΕΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΝΙΚΗΤΩΝ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ


ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ – ΚΛΗΡΩΣΗ ΝΙΚΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ




Το Σάββατο, 5 Μαΐου 2012, 
στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ (Ιπποκράτους 118, Αθήνα),
 στις 12 το μεσημέρι, 
θα πραγματοποιηθεί η μεγάλη κλήρωση 
που θα αναδείξει τους 30 τυχερούς/ές μαθητές/τριες
που απάντησαν σωστά στα ερωτηματολόγια. 
Δέκα (10) μαθητές/τριες από κάθε τάξη (Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού) 
θα κερδίσουν πλούσια δώρα.

Όσα παιδιά και εκπαιδευτικοί επιθυμούν
 μπορούν να παρευρεθούν στην κλήρωση 
και να γνωρίσουν από κοντά 
την Άλκη Ζέη.

Σάββατο 21 Απριλίου 2012

ΕΠΙΣΡΕΦΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ... ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Δεν πιστεύω να υπάρχει κανείς που να δυσανασχετεί επειδή έφτασε η ώρα να ξανανοίξουν τα σχολεία;!  Όοοοχι!
Τουλάχιστον τα παιδιά της Ε΄και Δ΄τάξης του σχολείου μας έχουν κάθε λόγo να βιάζονται για την επιστροφή τους στις σχολικές αίθουσες.


Πρωί πρωί Δευτέρας η συγγραφέας  κ. Γιώτα Αλεξάνδρου θα βρίσκεται στην αίθουσα εκδηλώσεων. 
Μαζί της και με το αγαπημένο μας βιβλίο της "ΟΙ ΝΤΑΗΔΕΣ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ ΚΙ Ο ΡΟΜΠΕΝ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ" θα βουτήξουμε στη χαρά της επικοινωνίας, της μουσικής, της θεατρικής δράσης,της καλλιτεχνικής έκφρασης.

Σε παλαιότερη ανάρτηση του ιστολογίου μας παρουσιάσαμε το βιβλίο . 
Καιρός να σας δείξουμε μερικές από τις δημιουργίες μας με αφορμή τον ξιφία Ιερεμία και την παρέα του. 
Να σας ενημερώσουμε ,για να μη μας πείτε και ανορθόγραφους, ότι τα  αρχικά Φ.Υ.Κ.Υ.Α., όπου τα δείτε έτσι γραμμένα , σημαίνουν ΦΟΒΕΡΟΙ  ΥΠΟΒΡΥΧΙΟΙ ΚΑΤΑΔΡΟΜΕΙΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΑΔΥΝΑΤΩΝ -έτσι ονόμασαν τα ψάρια την οργάνωσή τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα "Κοφτερά Χαμόγελα", τους νταήδες του βυθού.

Επίσης, τα αρχικά Α.Χ.Υ.Β.Α.Δ.Ε.Σ , εμπνευσμένα από το βιβλίο , σηματοδοτούν για εμάς, τα παιδιά της  Ε2, την προσπάθειά μας για τη δημιουργία της δικής μας οργάνωσης διάσωσης:
ΑΠΑΙΧΤΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΒΟΗΘΟΙ ΑΔΥΝΑΤΩΝ ΔΥΝΑΤΩΝ  ΕΙΛΙΚΡΙΝΩΝ ΣΤΕΝΟΧΩΡΗΜΕΝΩΝ ή ΣΥΝΑΧΩΜΕΝΩΝ (διότι οι ιώσεις μας θέρισαν εφέτος).

Εναλλακτικά, κατόπιν καταιγισμού ιδεών στην τάξη , τα αρχικά είναι και συνθηματικά των σελιδοδειχτών που φτιάξαμε για  το βιβλίο που τόσο αγαπήσαμε:

ΑΠΑΙΧΤΟΙ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΙ ΥΠΕΡΟΧΟΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΙ ΑΠΛΟΙ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟΙ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΟΙ ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΧΤΕΣ.


ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΑΣ ΕΔΩ.


 Ουπς, κάποιος δεν μπόρεσε να πααραβεί τον ορθογραφικό κανόνα.



ΙΕΡΕΜΙΑΣ-ΗΕΡΕΜΙΑΣ


ΟΤΑΝ ΕΝΩΝΟΜΑΣΤΕ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

κι άλλος ορθογράφος

η βιβλιοπαρουσίαση της Σταυρούλας 

καταιγισμός ιδεών από το βιβλίο

συνθήματα από το βιβλίο


Από την Αρετούλα Γαριδούλα και το Βασουλίνι Καβουρίνι

αινιγματάκι, με απάντηση έναν  χαρακτήρα του βιβλίου

ταμπλό υποδοχής για τη συγγραφέα μας










Μια υπέροχη δραστηριότητα από αυτές που προτείνονται στο βιβλίο , για να καταλάβουμε πως και οι λέξεις πληγώνουν: Κόψαμε τον Ιερεμία σε κομματάκια λέγοντάς του κάτι προσβλητικό και κατόπιν, ζητώντας του συγγνώμη, προσπαθήσαμε να τον ξαναφτιάξουμε. 'Ομως, ο Ιερεμίας είχε πληγωθεί...Έτσι, το σχήμα του δε θα ήταν ποτέ ξανά το ίδιο.. 









23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ: Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου



Ένα γράμμα για τη χαρά της ανάγνωσης
στέλνει το ΕΚΕΒΙ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου
23 Απριλίου 2012

 Με στόχο την έμπνευση της αγάπης για το βιβλίο και την ανάγνωση, το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) αναγγέλλει με την αφορμή της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου (23 Απριλίου) μια πρωτότυπη δράση που θα ολοκληρωθεί και θα παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια της 9ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης.


Το ΕΚΕΒΙ απευθύνθηκε σε 12 από τους διακεκριμένους συγγραφείς που θα λάβουν μέρος στη φετινή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (Άλκη Ζέη, Θανάσης Βαλτινός, Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, Χάρης Βλαβιανός, Σώτη Τριανταφύλλου, Μάνος Κοντολέων, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, κ.ά.) ζητώντας τους να προσφέρουν ο καθένας ως συμβολικό δώρο προς τα παιδιά μια επιστολή / μήνυμα για τη χαρά της ανάγνωσης και την αγάπη για τα βιβλία.


 Οι επιστολές θα εκτυπωθούν σε ειδικό φυλλάδιο και θα προσφέρονται σε όλα τα παιδιά που θα επισκεφθούν το περίπτερο της «Φιλαναγνωσίας» από 24 έως 27 Μαΐου, στην Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης.  


  Στη συνέχεια, θα αναρτηθούν στους ιστότοπους της Φιλαναγνωσίας (http://www.philanagnosia.gr/) και του Μικρού Αναγνώστη (http://www.mikrosanagnostis.gr/) και θα σταλούν σε πολλά δημοτικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα μέσα από το δίκτυο του προγράμματος «Καινοτόμες δράσεις ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας των μαθητών».
Η πρώτη επιστολή ήρθε από τη συγγραφέα Σώτη Τριανταφύλλου:






Αγαπητά παιδιά,
Σας γράφω αυτό το γράμμα για να σας πω δυο-τρία πραγματάκια που έμαθα και που με έκαναν εκστατικά ευτυχισμένη. Σήμερα είμαι πολύ μεγάλη σε ηλικία: να φανταστείτε ότι ήμουν δέκα χρονών τον περασμένο αιώνα! Λοιπόν ακούστε:
Μερικοί άνθρωποι γίνονται ευτυχισμένοι κάνοντας εκδρομές και παίζοντας παιχνίδια, ενώ άλλοι χαίρονται με αγκαλίτσες και φιλάκια, με χορούς και με τραγούδια. Υπάρχουν αρκετοί που τους αρέσουν τα ωραία αντικείμενα. Όλα αυτά είναι σούπερ. Ωστόσο, αν πάρω παράδειγμα τον εαυτό μου, τίποτα δεν μου αρέσει περισσότερο από το να διαβάζω βιβλία. Όχι επειδή είμαι σπασίκλας και φύτουλας και όλ’ αυτά, αν και μπορείς να το πεις κι αυτό. Τα βιβλία είναι σαν ταξίδια και σαν παιχνίδια: διαβάζοντας πετάμε με μεγάλες φτερούγες σε τόπους μακρινούς, εξερευνάμε τις ζωές άλλων ανθρώπων, νιώθουμε αγαπούλες, συγκινήσεις· μέσα στις σελίδες βρίσκουμε εμπειρίες που μοιάζουν με τις δικές μας, ή, ακόμα καλύτερα, δεν μοιάζουν με τις δικές μας - είναι πιο καταπληκτικές! Θυμάμαι πως όταν διάβασα την ιστορία του Ροβινσώνα Κρούσου ένιωσα ανακούφιση: αν ναυαγούσα σε έρημο νησί, όχι μόνο θα επιζούσα αλλά θα περνούσα τέλεια. Τα βιβλία καθησύχασαν τους φόβους μου: κατάλαβα ότι η ζωή είναι μια περιπέτεια κι ότι ποτέ δεν θα βαδίσω μόνη – τα βιβλία θα με συνοδεύουν σαν ζωντανά πλάσματα, θα με παρηγορούν και θα χαϊδεύουν την ψυχή μου. Τώρα που σα ς γράφω, θυμάμαι ότι συχνά η ψυχή μου ήταν ταραγμένη: είχα ένα σωρό προβλήματα στο σχολείο και στο σπίτι· ένιωθα αγωνία και, μια νύχτα, νομίζω πως είδα φάντασμα.
Όμως, θυμάμαι επίσης πως, όταν ήμουν παιδί σαν εσάς, η καλύτερη ώρα της μέρας ήταν όταν διάβαζα τα βιβλία που τότε ονομάζαμε «εξωσχολικά». Τα εξωσχολικά ήταν πιο αστεία και πιο συγκινητικά από τα σχολικά, πράγμα φυσικό εφόσον το βιβλίο της γραμματικής δεν είναι αστείο και συγκινητικό. Ωστόσο, αν είμαστε τυχεροί κι έχουμε συμπαθητικούς και γλυκούληδες δασκάλους, η γραμματική, η αριθμητική, η ιστορία, η φυσική είναι κι αυτές σχεδόν αριστούργημα.
Επιστρέφω όμως στα μυθιστορήματα, στα διηγήματα, στους μύθους. Η χαρά της ανάγνωσης ήταν, κάπου κάπου, στενοχώρια. Τι παράξενο ε; Μερικές φορές, οι ιστορίες ήταν λυπητερές, στα παραμύθια οι ήρωες περνούσαν τα πάνδεινα: ένα κοριτσάκι που πουλούσε σπίρτα πάγωσε μέσα στο χιόνι, ένα αγοράκι χάθηκε στο άγριο δάσος... Παρότι έκλαιγα γοερά, ήμουν ευχαριστημένη: ένιωθα «κάτι». Θέλω να πω, δεν μπορούμε να χαμογελάμε διαρκώς: οι άνθρωποι γίνονται σοφότεροι νιώθοντας, κάπου κάπου, λύπη, οίκτο, αγανάκτηση. Κυρίως όμως, γίνονται εκστατικά ευτυχισμένοι: δοκιμάστε να ζήσετε τη ζωή του αναγνώστη και θα με θυμηθείτε.


ΣΩΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ


Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΜΑΤΟΣ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ. ΤΙ ΝΤΡΟΠΗ!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΠΑΙΔΙΑ !
Η ελπίδα  κι η χαρά που η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ χαρίζει σε όλους μας είναι μεγάλη.
Μα έρχονται κάποιες  σύγχρονες εικόνες , πέρα για πέρα αληθινές που θυμίζουν πως καθημερινά ο Θεός της Αγάπης  "σταυρώνεται". .Παιδιά εξαθλιωμένα, εκμετάλλευση ανθρώπων και φύσης,επιβολή μιας παράλογης τάξης πραγμάτων, πέρα από κάθε ηθική.
 Παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο θα θυμώσετε, θα λυπηθείτε ή θα αισθανθείτε ντροπή για όσα συμβαίνουν στον κόσμο μας. 
Σας ζητώ συγγνώμη αν σας στενοχώρησα, μα αυτός είναι ο κόσμος που θα παραλάβετε... Αγωνιστείτε να τον κάνετε καλύτερο.

Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Η ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΑΣ

Καλή Μεγάλη Εβδομάδα σε όλους !

Σκέφτηκα πως είναι άκομψο να διακόψουμε τις αναρτήσεις μας χωρίς ένα πασχαλινό προσωρινό αντίο.

Ας δούμε λοιπόν μια κατασκευή που φτιάξαμε με τα παιδιά την Παρασκευή , λίγο πριν το κουδούνι σημάνει την έναρξη των πασχαλινών μας διακοπών.


Υλικά

* Μαρκαδόροι
* Ψαλίδι
* Κόλλα
* Σελοτέιπ
* Προαιρετικά ..ξυλάκι για σουβλάκι, λάστιχο
 


Πώς θα το φτιάξετε

* Τυπώστε το σχέδιο
* Χρωματίστε τα διάφορα μέρη όπως θέλετε.
* Κόψτε τα διάφορα κομμάτια. Κόψτε στις χοντρές γραμμές μόνο (όχι τις διακεκομμένες που είναι τα περιθώρια για κόλλημα).
* Κοιτάξτε την φωτογραφία αν μπερδευτείτε. Καλύτερα πρώτα να τοποθετήσετε τα κομμάτια απάνω στον κώνο ώστε να δείτε πως φαίνονται και μετά να τα κολλήσετε!
* Κολλήστε με κόλλα ή σελοτέιπ τα αυτιά στην κορυφή .
* Κολλήστε με κόλλα ή σελλοτέιπ τα μάτια και τη μύτη στο πρόσωπο.
* Αν κοιτάξετε στο κάτω μέρος του ημικύκλιου θα δείτε την ένδειξη "glue here" (κολλήστε εδώ). Κολλήστε το πλάι κομμάτι στα δεξιά των δοντιών στο πλάι αριστερά των δοντιών .
* Διπλώστε τα αυτιά και τα δόντια στις διακεκομμένες γραμμές .
* Εάν το κάνετε καλαθάκι, βάλτε ένα κομμάτι σελλοτέϊπ στα δόντια για να μην μείνει τρύπα. Βάλτε επίσης στο κάτω μέρος τσαλακωμένο τσιγαρόχαρτο ώστε να μην πέφτουν τα γλυκά


Επιλογές:

* Προσθέστε ένα ξυλάκι για σουβλάκια ή ένα καλαμάκι, για να το κάνετε κουκλα για κουκλοθέατρο,
* Προσθέστε ένα μακρόστενο χαρτόνι και κολλήστε το στα πλάγια, για να το κάνετε καλαθάκι (βάλτε στον πάτο τσιγαρόχαρτο και γεμίστε το με σοκολατάκια),
* Συρράψετε ένα κομμάτι σπάγκο και κάντε το καπελάκι για τα παιδιά (θα φαίνονται σαν πασχαλιάτικα λαγουδάκια) attach a string ή
* Απλά κρεμάστε το στο ψυγείο!....




Αυτά προς το παρόν! Θα τα ξαναπούμε λίγες μέρες πριν την επιστροφή μας στη σχολική τάξη.Για εμάς η επιστροφή θα είναι εύκολη και δελεαστική αφού θα μας περιμένει η συνάντηση με την κυρία Γιώτα Αλεξάνδρου, τη συγγραφέα του βιβλίου που λατρέψαμε :"Οι Νταήδες του βυθού κι ο Ρομπέν των θαλασσών".


                                       
               ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!
              το φως της ας λάμψει στις ψυχές μας          


 

Σάββατο 7 Απριλίου 2012

1204 Η ΠΡΩΤΗ ΑΛΩΣΗ

 Η φήμη για τη μυθώδη πολυτέλεια της Πόλης και των κατοίκων της είχε διαδοθεί και στη Δύση, με εύλογες συνέπειες. Τα αμύθητα πλούτη της Κωνσταντινουπόλεως έτρεφαν τη φαντασία των πολλών και διευκόλυναν τα επεκτατικά σχέδια των λίγων, της φραγκικής ηγεσίας.


 Βέβαια, οι ανύποπτοι επαρχιώτες της Αυτοκρατορίας είδαν στην αρχή ως θεία τιμωρία την καταστροφή της Κωνσταντινουπόλεως από τούς Φράγκους λόγω των αβάσταχτων φόρων που πλήρωναν (κάτι θυμίζει αυτό....)

Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ KΑΙ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ



πηγη "Περί ανέμων, υδάτων και σχολείου" 

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΕΦ 32


 Παίζοντας, μαθαίνουμε καλύτερα!
Μπορείς να μεταβείς στην εικόνα και να πατήσεις start. 
Βιάσου να εντοπίσεις την πόλη που σου ζητά κάθε φορά.
Σημείωσε το σκορ σου κι επανέλαβε.
Πού θα πάει!!! Θα τις μάθεις τις 20 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.


Η δύναμη των βιβλίων, σε μία πολύ δυνατή ταινία

Το Oscar  καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους, κέρδισε η ταινία   «The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore».


Η ιστορία μιλάει για τη δύναμη των βιβλίων, μέσω της συνέχειας και της αθανασίας – δεν σας λέω άλλα, γιατί πρέπει οπωσδήποτε να το δείτε όλο.Όλα ξεκινούν από έναν τυφώνα...