Ακόμα θυμάμαι την ταραχή που ένιωθα όταν ήμουν μαθήτρια της Ε΄δημοτικού κι έπρεπε να αποστηθίσω νομούς , πρωτεύουσες , λίμνες, ποτάμια κλπ, τα οποία με μαθηματική ακρίβεια σε λίγο καιρό δε θα θυμόμουν.
Ενώ είχα μελετήσει, ο ένας
και μοναδικός
χάρτης της τάξης έμοιαζε ένα ακαταλαβίστικο σχέδιο, που ήθελε να με "καταπιεί" κάθε φορά που ο δάσκαλος με σήκωνε να πω μάθημα.
Χρόνια αργότερα, κι ενώ ποτέ το μάθημα της Γεωγραφίας δεν το συμπάθησα ιδιαίτερα, σαν δασκάλα πια,κλήθηκα να το διδάξω. Σκεφτόμουν πως όλα όσα είχαμε στο Πανεπιστήμιο διδαχθεί περί εποπτείας δεν ήταν αρκετά για να διευκολύνουν τους μαθητές μου. Ήθελα να αγαπήσουν το ταξίδι στη χώρα μας..
Αυτό ήταν! Θα "ταξιδεύαμε" κάθε φορά και σε ένα διαφορετικό νομό.Πώς; Παίζοντας!
Κρυπτόλεξα, ακροστοιχίδες, σταυρόλεξα, αντιστοιχίσεις,παζλ,εικόνες και σχόλια από τουριστικούς οδηγούς , φυλλάδια διαφημιστικά των διαφόρων νομαρχιών, αφίσες,τοπικές συνταγές, τραγούδια παραδοσιακά, φωτογραφίες και διηγήσεις από τις όποιες εκδρομές ή διακοπές των παιδιών, από τους τόπους καταγωγής τους ήρθαν για να βοηθήσουν τα παιδιά να χτίσουν τη γνώση, κομμάτι κομμάτι.Τότε, που τα βιβλία ήταν πυκνογραμμένα και άχαρα .
Τώρα με πολύ καλύτερα βιβλία και τη βοήθεια του Η/Υ και του διαδικτύου, ο χάρτης έρχεται κοντά μας, τα παιδιά δρουν πάνω του, κάθε πληροφορία και κάθε τόπος προσεγγίζεται εύκολα.
Χωρίς άγχος, με κέφι ας παίξουμε ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ.
πηγή: το πιο παιχνιδιάρικο ιστολόγιο Ε τάξης: "Πέμπτη ... και καλύτεροι"